ZDOLNOŚCI PRZY NAUCE JĘZYKA

Przy nauce pierwszego języka zdolności te przyswajane są przez długi czas, i to w trakcie mających znaczenie (sensownych) interakcji społecznych z innymi ludźmi. Cummins (1981) ocenia, że opanowanie języka angielskiego jako obcego wymaga 2 lat na zdobycie podstawowych umiejętności komuni­kacyjnych, ale aż 5—7 na wykształcenie poznawczej biegłości językowej. Nauczyciele nie powinni zatem brać wykazywanej przez dzieci możliwości posługiwania się angielskim w sytuacjach społecznych za możliwość posługi­wania się nim w celach poznawczych. Umiejętności i wiedza zdobyte w ma­cierzystym języku są bez wysiłku przenoszone na nowy język. Tym samym nauczyciele nie muszą martwić się zbytnio, gdy uczeń opuści jakiś ważny fragment treści, jeśli zna ją z nauki we własnym języku. Na przykład strate­gie rozumienia tekstu opanowane we własnym języku są automatycznie wykorzystywane, kiedy uczeń czyta po angielsku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone