WPŁYW ZACHOWANIA NAUCZYCIELI NA UCZNIÓW

Od lat nauczyciele zdają sobie sprawę, że to, co robią, wpływa na zachowanie uczniów. W rzeczywistości nauczanie z samej definicji jest dąże­niem do wpływania na zachowanie i uczenie się uczniów. Od pierwszej chwili, gdy edukacja nabrała w społeczeństwach zachodnich charakteru for­malnego, wielu pedagogów wierzy, że zachowanie nauczyciela powinno być „demokratyczne”. Przekonanie takie stanowi odbicie szerszej społecznej war­tości, określającej, jak ludzie powinni odnosić się do siebie. Spójrzmy na przykład na słowa, które 75 lat temu wyszły spod pióra Johna Deweya: „Nie ma w tym nic trudnego, toteż dostarczamy uczniom gotowych «idei» tysiąca­mi. 1 nie staramy się zbytnio o to, by uczeń brał czynny udział w pobudzają­cych myśl działaniach, by osobiście przeżywał sytuacje rodzące domysły i prowadzące do ich rozstrzygnięć dzięki samodzielnemu dostrzeganiu roli pewnych czynników i ich wzajemnych powiązań.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone