UFORMOWANE OCZEKIWANIA

Kiedy oczekiwania, pozytywne lub negatywne, zostaną uformowane, nau­czyciel komunikuje je uczniowi na przeróżne sposoby. Bez trudu przypom­nimy sobie liczne przykłady tego, jak nauczyciel informował nas o swoich oczekiwaniach i wpłynął w ten sposób na nasz stosunek do jego lekcji i na naszą pracę. Jeśli nauczyciel spodziewał się po nas wiele, od samego począt­ku wybierał nas do ważniejszych zadań, dodawał pozytywne komentarze do stopni wystawianych na naszych wypracowaniach, zadawał trudne pytania. Skłonni byliśmy pracować na jego lekcjach naprawdę ciężko, nawet powyżej własnych możliwości. Nauczyciel, który miał wobec nas niskie oczekiwania, rzadko dawał nam okazję do publicznego zabrania głosu nawet wtedy, kiedy sami zgłaszaliśmy się do odpowiedzi. Jeśli postępował z nami w ten sposób przez dłuższy czas, prawdopodobnie zaniedbywaliśmy pracę i kierowaliśmy energię na coś innego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone