TEORIA POTRZEB I DYSPOZYCJI

Powstała w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych (Alschuler i in 1970 Atkinson 1958; Atkinson, Feather 1966; McClelland 1958) teoria potrzeb i dyspozycji motywacyjnych prezentuje pogląd, że do podejmowania działań i wydatkowania energii motywuje ludzi dążenie do trzech efektów: osiągnięć, afiliacji i władzy . Dążenie do osiągnięć uwidacznia się wtedy, gdy uczniowie bardzo starają się nauczyć czegoś lub zmierzają do osiągnięcia celów po­stawionych przez nauczyciela. Motyw osiągnięć u nauczycieli występuje, g y starają się dobrze uczyć i działać kompetentnie. Motyw afiliacyiny staje się istotny wtedy, kiedy uczniowie i nauczyciele cenią sobie przyjaźń kolegów i oparcie, jakie w nich znajdują. Motyw panowania można dostrzec u tych uczniów, którzy dążą do zwiększenia kontroli nad własnym uczeniem się, i u nauczycieli, którzy usiłują uzyskać większy wpływ na bieg szkolnych spraw .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone