STREFA AKTYWNOŚCI

Sposób, w jaki wykorzystuje się na lekcjach przestrzeń, ma dla uczniów ważne następstwa intelektualne i emocjonalne. Nauczyciele nie mają wpływu na to, jaką przestrzenią dysponują, ze znaczną swobodą mogą za to nią gospodarować.Według klasycznych już badań autorstwa Adamsa i Biddle’a (1970), polegających na analizie zapisu magnetowidowego czynności nauczyciela i uczniów, na większości lekcji niezależnie od klasy można zaobserwować grupę uczniów aktywnie uczestniczących. Nauczyciele mówili do nich i im stawiali pytania, om odpowiadali i stawiali pytania, uczestniczyli w dy­skusji. Pozostali uczniowie nie byli aktywni; zajmowali się sobą lub swoja pracą, rozmawiali z sąsiadami. Grupy takie lokowały się zawsze w tym samym miejscu klasy, nazwanym strefą aktywności. Strefa ta obejmowała trzy pierwsze stoliki środkowego rzędu i sięgała na trzy stoliki w głąb tego samego rzędu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone