STEREOTYPY

W wielu podręcznikach i czytankach chłopcom nadaje się typowe cechy męskie są odważni, aktywni, zwycięzcy, podczas gdy dziew­częta przedstawiane są jako nieśmiałe, bierne, zależne. Stereotyp taki roz­ciąga się na sposób charakteryzowania dorosłych: mężczyźni ukazywani są w tradycyjnych rolach i zawodach męskich, kobiety — w kobiecych.Zarówno w tekstach, jak i na ilustracjach kobiety po prostu są pomijane lub pojawiają się rzadziej, niżby należało.Dysproporcja stanowi problem pokrewny. Polega na tym, że przed­stawiana jest tylko jedna strona i jedna interpretacja jakiegoś zagadnienia lub jedna tylko grupa ludzi. Na przykład Trecker (1977) stwierdził, ze najczęściej używane podręczniki historii do szkół średnich poświęciły więcej miejsca długości kobiecych spódnic niż ruchowi sufrazystek.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone