ŚRODOWISKO SPOŁECZNE

Na środowisko społeczne klasy i na zachowanie w niej wpływa dydak­tyczna Sitruktura nagród. Tak jak struktury celu, struktury nagród mogą być: zespołowe, rywalizacyjne i indywidualistyczne. Według Slavina (1983) struktura rywalizacyjna nagród polega na tym, że przynosi nagrody za wynik porównania indywidualnych starań ucznia z innymi. Wystawianie stopni w zależności od rozkładu wyników testu w grupie jest przykładem rywalizacyjnej struktury nagród; w podobny sposób wyłania się zwycięzców w kon­kurencjach lekkoatletycznych. W przeciwieństwie do struktury rywalizacyj- nej, przy strukturze zespołowej nagród wysiłek jednych pomaga uzyskać nagrody innym. Slavin (1983, s. 4) daje takie przykłady: „Jeśli trzy osoby wspólnie podróżujące samochodem razem wypychają samochód z błota, każda skorzysta z wysiłku pozostałych (będą mogły kontynuować jazdę).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone