ŚRODOWISKO DZIECKA

Stwierdziła, ze dzieci z obu środowisk posługiwały się najkrótszymi wypowiedziami w tym samym kon­tekście zabawy matematycznej, natomiast kontekst najdłuższych wypowiedzi był różny: dla dzieci z klasy średniej była to formalna sytuacja stworzona w celu opowiedzenia poznanej wcześniej historyjki, dla dzieci robotniczych — nieformalna rozmowa na tematy nie związane ze szkołą. We wcześniejszych badaniach Heider, Cazden, Brown (1968) stwierdzili, że aczkolwiek opisując zwierzęta na obrazku, dzieci z obu klas wskazały na taką samą liczbę najważniejszych cech, to dzieci robotnicze potrzebowały więcej ponagleń ze strony prowadzącego rozmowę badacza. Gdyby badacz nie żądał dalszych informacji, wiedza dziecka zostałaby oceniona zbyt nisko.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone