PROGRAM NAUCZANIA

Kształtując klasę wielokulturową, nauczyciel może wykorzystać swoje umiejętności manipulowania programem nauczania. Najpierw trzeba zdać sobie sprawę z tego, czego pragniemy nauczyć. Następnie należy przejrzeć podręczniki i inne materiały dydaktyczne pod kątem zawartych w nich ewentualnie uprzedzeń. Przypomnijmy, w jakich formach mogą uprzedzenia te występować: język, stereotypy, zatarcie, dysproporcje, upiększanie rzeczy­wistości, marginalizacja. Dodatkowe materiały pomogą nauczycielowi ob­nażyć w trakcie nauki wszystkie te uprzedzenia albo, zamiast tego. nauczy­ciel może podnieść kwestie uprzedzeń i dyskutować je z uczniami. Kiedy zaś, przedstawiając materiał, posługuje się przykładami, powinien sięgać po nie do rozmaitych kultur.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone