PROCESY I STRUKTURY SPOŁECZNE

Aby więc zrozumieć procesy i struktury społeczne klasy, trzeba przyjąć pewną pojęciową podstawę po­zwalającą na interpretację tego, co się widzi. Coraz częściej uczeni próbują opisać i zrozumieć to, co zachodzi w przestrzeni społecznej klasy. Cztery podstawowe koncepcje wyłaniające się z tych prac pomogą pojąć społeczną złożoność klasy i zająć się kształtowaniem korzystniejszych społecznych wa­runków uczenia się. Są to koncepcje: klimatu społecznego klasy, cech społe­cznych klasy, procesów społecznych klasy, struktury społeczno-dydak tycznej klasy.Klimat społeczny klasy to pojęcie dość abstrakcyjne, które mimo to ułatwia badaczom i nauczycielom wniknięcie w atmosferę i obyczaje klasy. Teoretyczne podstawy pojęcia klimatu klasy pochodzą głównie z prac Kurta Lewma i jego licznych współpracowników.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone