POTRZEBY I DYSPOZYCJE

Z tego, co powiedzieliśmy o    teorii potrzeb i dyspozycji motywacyjnych oraz o teorii atrybucji, wynika, że istnieją pewne czynniki, w rodzaju doświadczeń z wczesnego dzieciństwa, oddziałujące na motywację uczniów, na które nauczyciel ma nieznaczny tylko wpływ. Niestety, wielu nauczycieli do tych tylko czynników ogranicza swoje zainteresowanie motywacją uczniów. Tocząc rozmowy z kolegami, skupiają się oni na pochodzeniu społecznym uczniów: „on pochodzi z roz­bitej rodziny”, „ona żyje w biedzie”, „jego rodzina nie ma wyższego wy­kształcenia”, „jej matka pochodzi z awansu społecznego i ma wobec niej nierealistyczne oczekiwania”. Innym ulubionym tematem takich rozmów jest analiza psychologiczna: „Janek czuje się niepewnie”, „Ryszard jest zbyt zależny od innych”, „Marysia przeżywa stresy”, „Marek boi się ryzyka”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone