POCHODZENIE SPOŁECZNE

Badaczy interesowało także zróżnicowanie nauczania według płci uczniów. Stwierdzili, że uczniowie traktowani są inaczej niż uczennice. Wzór traktowania dzieci przez nauczyciela zależnie od płci jest podobny do trak­towania zależnie od różnic etnicznych: nauczyciele częściej zwracają się do chłopców, zadają im więcej prostych i złożonych pytań, dostarczają im dokładniejszej informacji zwrotnej niż dziewczynkom (Sadker, Sadker 1985).Dwa badania ukazują, jak drastycznie pozycja społeczno-ekonomiczna wpływa na różnice w osiągnięciach szkolnych. Cazden (1972) badała w roż­nych kontekstach wzory językowe, zwłaszcza długość zdań, charakterystycz­ne dla dzieci z klasy robotniczej (niski status socjoekonomiczny) i dla dzieci z klasy średniej (średni status socjoekonomiczny).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone