POBUDZAJĄCE NAPIĘCIE

Według Hunter „umiarkowany poziom napięcia pobudza do uczenia się” (1982. s. 12). Autorka ilustruje to twierdzenie przykładami, jak nauczyciel może podwyższać lub obniżać stopień napięcia związany z zadaniem dydak­tycznym:Żeby podwyższyć napięcie, zbliż się do ucznia, który nie zajmuje się pracą; żeby obniżyć — oddal się od ucznia, który jest zaniepokojony zada­niem.Poinformuj, że „to będzie przypuszczalnie tematem klasówki” albo uspokój, „z początku każdemu idzie to trudno, ale jak trochę nad tym posiedzimy, stopniowo stanie się proste”.Zastosuj sprawdzian, który sam będziesz oceniać, albo taki, który zawiera odpowiedzi — żeby uczniowie sami mogli kontrolować swoje po­stępy. Ogłoś, że „ten fragment jest trudny, wymaga uwagi i dużego wysiłku” albo że „to jest trudne, ale mamy kilka dni na to, żeby się nauczyć”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone