OTOCZENIE UCZNIA I MOTYWACJA

Ponad połowę godzin nie przeznaczonych na sen uczniowie i nauczyciele spędzają w otoczeniu społecznym klasy, wchodząc ze sobą w interakcje społeczne. Nauczyciele kontaktują się z uczniami, a uczniowie z nauczyciela­mi; uczniowie kontaktują się między sobą i stykają się z rozmaitymi materia­łami dydaktycznymi.I tak powstaje grupa. Nauczyciele powiadają, że każda klasa ma swoją „odrębną osobowość”. Uczniowie mówią, że ich klasa jest „fajna” albo „do niczego”, i przez lata pamiętają swoją trzecią klasę albo swoje lekcje angiel­skiego. Najczęściej wspomina się wcale nie to, czego uczył nauczyciel, ale to, co składało się na społeczny i psychologiczny wizerunek klasy. Luft (1970, s. 81) tak to opisuje: „O klasie można myśleć jako o systemie w stanie rozwoju, który ma własną strukturę, organizację i normy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone