KSZTAŁTOWANIE SIĘ MOTYWÓW

Przedmiotem większości badań nad motywacją były motywy osiągnięć. O motywach panowania i afi­liacji wiadomo mniej, choć i od nich zależy, ile pracy uczniowie wkładają w zadanie dydaktyczne i jak długo przy nim wytrwają. Mówiąc ogólnie, uczniowska potrzeba panowania zostaje zaspokojona, jak to pokazali Lewin, Lippitt i White (1939), jeśli uczeń czuje, że ma pewien wpływ na swoje środowisko dydaktyczne i na zadania. A oto parę przykładów, jak nauczyciel może wykorzystać potrzebę panowania, żeby motywować uczniów. Co tydzień poświęć ile trzeba czasu na wspólne omówienie z uczniami minionego tygodnia i zorientowanie się, co pragnęliby włączyć do lekcji w nadchodzącym tygodniu. Niektórzy doświadczeni nauczyciele posługują się techniką zwaną „książka życzeń i pochwał”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone