JAKOŚĆ NAUCZANIA

Według Carrolla jakość nauczania zależy od jasnego i trafnego zaprezen­towania wymagań, od tego, jak wymagania ogólne zostały rozłożone na wymagania szczegółowe, jaką kolejność nadano wymaganiom szczegółowym i ile czasu przeznaczono na ich wypełnienie oraz w jakim stopniu uwzględ­niono potrzeby i właściwości ucznia. Z modelu wynika, że wytrwałość nie jest po prostu cechą indywidualną ucznia, gdyż dwa czynniki mogą ją kształtować: nauczyciel i jakość nauczania. Innymi słowy, można skłonić ucznia, by przeznaczył na uczenie się więcej czasu.Jednym z najtrudniejszych problemów, przed którym staje nauczyciel, jest decyzja, ile czasu przydzielić na dane zadanie. Decyzja ta i: zależy od tego, co wie nauczyciel o możliwościach ucznia i jego zdolnościach oraz o konkretnym zadaniu (wymaganiach). Model Carrolla ujawnia oczywistą prawdę, że gospodarowanie czasem przez nauczyciela nie jest sprawą tak prostą, jak mogłoby się wydawać*.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone