HAŁAS I ZAGĘSZCZENIE

Wielu nauczycieli i dyrektorów szkół zwraca uwagę przede wszystkim na i utrzymanie ciszy w klasach i na korytarzach. Powszechnie uważa się, że cisza sprzyja wydajnemu uczeniu się. Z badań wszakże wynika, że uczniowie zdają się dostosowywać do typowego szkolnego hałasu. Wydaje się, że nie ma wyraźnego związku między zwyczajnym, nawet sporym, szkolnym harmide- rem a poziomem wykonania danych zadań.Z  drugiej strony bardzo donośne dźwięki płynące z zewnątrz szkoły, na przykład przejeżdżającego blisko pociągu lub nisko lecącego samolotu, wpły­wają ujemnie na osiągnięcia. Według pewnych hipotez hałas taki bardziej przeszkadza nauczycielowi niż uczniom i sprawia, że mniej czasu przeznacza on na czynności związane z materiałem nauczania (Kyzar 1977).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone