FAŁSZYWE OCZEKIWANIA

Jest raczej tak, że nauczyciele różnią się pod względem nasilenia mylnych oczekiwań i opartego na nich odmiennego traktowania uczniów. Trudno uwolnić się całkowicie od mylnych oczekiwań i ich wpływu na postępowanie. Czasami fałszywe oczeki­wania są wynikiem naszych nieświadomych uprzedzeń i stereotypów. Kiedy indziej żywimy niższe oczekiwania wobec uczniów źle się zachowujących. Tacy uczniowie wymagają więcej interakcji negatywnych, werbalnych i nie­werbalnych, o krytycznym wydźwięku. To zaś, co wnoszą oni do lekcji, często jest mało warte i byle jakie. Trudno więc wywoływać do odpowiedzi słabych uczniów lub skorzystać z tego, co mówią, gdyż mogłoby to zakłócić lekcję i sprowadzić ją na manowce.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone