DYDAKTYCZNA STRUKTURA CELU

Następną ważną strukturą charakteryzującą klasę podczas nauki jest struktura dydaktyczna celu. Pojęcie celu dydaktycznego wprowadziliśmy w rozdziale 2. Bracia Johnsonowie (1975; 1987) zdefiniowali cel dydaktyczny jako „przyszły pożądany stan rzeczy (…) w rodzaju umiejętności napisania poprawnie listy słów, poprawnego rozwiązania problemu matematycznego ub (…) zrozumienia zbioru podstawowych pojęć w obrębie jakiegoś przed­miotu” (1975, s. 5). Dydaktyczna struktura celu, jako jedna ze społecznych struktur klasy, nie powinna być mylona z celami dydaktycznymi, określa bowiem występujący rodzaj współzależności uczniów. Konkretyzuje zależności między uczniami oraz między nauczycielem a uczniami, jakie występują w trakcie pracy nad osiągnięciem celu dydaktycznego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone