DRUGI WYMIAR

W modelu klasy zaproponowanym przez Getzelsa i Thelena występują dwa ważne wymiary. Pierwszy — psychologiczny — odnosi się do jednostek o  określonej osobowości i potrzebach. Można nazwać go wymiarem osobo­wym życia klasy. Z tej perspektywy zachowanie jest rezultatem jednostko­wych potrzeb, motywów i postaw niezależnych od roli instytucjonalnej.Drugi wymiar pozwala opisać, w jaki sposób może istnieć klasa wewnątrz szkoły i w jaki sposób pewne role i pewne oczekiwania wykształcają się wewnątrz środowiska społecznego z zadaniem spełnienia celów systemu. Jest to wymiar społeczny życia klasy. Z tej perspektywy zachowanie w klasie jest wyznaczane podzielanymi przez grupę oczekiwaniami (normami) stano­wiącymi część instytucjonalnych ról.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone