CZAS A OSIĄGNIĘCIA

Tymczasem wielu uczniów potrzebowało rzeczy­wiście całych 40 minut, żeby opanować dany materiał. Można łatwo przewi­dzieć, że spora liczba uczniów nie zdołała opanować materiału w czasie tej lekcji. Nieprostsza byłaby sytuacja, w której nauczyciel określałby czas przy­dzielony, a uczniowie mieliby materiał opanowany już wcześniej. Czas jest zbyt drogi, żeby zajmować się niepotrzebnymi powtórzeniami kosztem in­nych partii materiału. W latach siedemdziesiątych przeprowadzono kilka ważnych badań nad związkiem między osiągnięciami uczniów a rozmaitymi aspektami gospoda­rowania czasem na lekcji. Czy efekty uczenia się są powiązane z czasem przydzielonym na dane zadanie, czasem zajętym przez prace nad zadaniem, czy z jednym i drugim? Z większości badań wynika, że im więcej czasu nauczyciel przydzieli na dane zagadnienie i im dłużej uczniowie będą zajęci pracą nad nim, tym więcej się nauczą.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone