BEZPOŚREDNIE WSKAZANIE

Może też bezpośrednio wskazać uczniom zawarte w programie efekty uprzedzeń i skorzystać z okazji, by przedy­skutować z uczniami, jak wpływają one na nas wszystkich. Z badań wynika, że postawy uczniów są kształtowane pod wpływem obrazu kobiet prezen­towanego w materiałach dydaktycznych. Kiedy dzieci zauwazą, ze rodzaj męski używany jest w znaczeniu uniwersalnym („przeciętny nauczycie ), oczyma wyobraźni widzą nie ludzi, lecz mężczyzn. Z drugiej strony, kiedy czytają o mężczyznach i kobietach postępujących niestereotypowo, w ich opinii poszerza się zakres zachowania przypisywanego danej płci (Scott 1986). Identyczne formy uprzedzeń dotyczą innych grup kulturowych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć, mam na imię Ewelina i z zawodu zajmuję się nieruchomościami. Dlatego postanowiłam założyć ten blog, aby się z wami podzielić informacjami, które posiadam 🙂
© Wszelkie prawa zastrzeżone